Hippo Safari Resort - 15 juli 2019

21 juli 2019 - Naivasha, Kenia

Om 9 uur kwamen we al aan bij ons volgende hotel, maar ze konden direct een schone kamer voor ons regelen. Wat fijn was dat! Het was een onwijs mooi gebied, veel rustiger, veel groen en hele lieve mensen uit het hotel. Dit gaf ons enorm veel rust. We hoorden direct dat we een mooie boottocht konden maken over het meer om “hippo’s” te spotten, oftewel nijlpaarden, dan zouden we doorvaren naar een eiland om daar giraffen, zebra’s, gazelles, impala’s, buffels en gnoes te spotten. Leuk dan kunnen we het beide direct meepakken. Om 11 uur stapte we op de boot en na 1 minuut riep de gids dat er naast ons twee nijlpaarden lagen. Dit zagen we niet aankomen… Gewoon naast onze accommodatie! En tijdens onze boottrip ongeveer 40 nijlpaarden gespot, hoe gaaf was dat! Ook waren en erg veel pelikanen en andere vogelsoorten te spotten. Het eiland was eveneens prachtig. We liepen daar met maximaal 10 toeristen tussen de dieren, waar je in de meeste nationale parken hier met 100 jeeps door de parken rijdt. Dit was een hele leuke ervaring, waarschijnlijk ook omdat we op dag 3 al zo veel dieren konden zien. Nog een korte sprint van de gnoes voor ons neus en de giraffen en zebra’s bijna op armafstand. Geweldig! Terug van de trip lekker verbrand (terwijl er vrijwel geen zon was) en even lekker een kort middagdutje gedaan. ’s Avonds uiteten geweest in een restaurant La Belle in het stadje. Waar Roos een hele vis voorgeschoteld kreeg, met kop en al eraan. Toen we terugreden, werden we aangehouden door de politie (die erg corrupt schijnt te zijn). De stadslichten stonden aan in plaats van de normale lichten. Daarvoor wilde meneer de agent 200 shilling hebben, anders zouden we een ‘receipt’ krijgen. Waarop Ruben zei: This is not fair, Sir. Na enig conversatie, waarop de agent nog vertelde graag een biertje te willen kopen van het geld, konden we doorrijden. Ongelofelijk hoe makkelijk je als toerist iets opgelegd wordt om te betalen wat niet terecht is. Daarna nog wel een heel leuk gesprek gehad met een van de medewerksters die alles over Nederland wilde weten. Want hoe kunnen wij de hele dag in van die luchtige kleren lopen als het in Kenia winter is? Ze vond het ijskoud… (20 graden!). Meteen een nieuwe vriendin erbij, want ze wilde wel Facebookvrienden worden.

1. Annemieke Kester:
    21 juli 2019
    En...hebben jullie zijn biertje betaald?
  2. :
    28 juli 2019
    Nee.. de politie verdient al een erg goed salaris in dit land