Lake Nakuru - 16 juli 2019

21 juli 2019 - Nakuru, Kenia

Na een heerlijke nacht, waar we allebei aan toe waren, en een prima ontbijt gingen we op weg naar ons volgende hotel: Hotel Genevieve. Na een autoritje van 1,5 uur waar we een groepje bavianen langs de weg tegen kwamen, wat zebra’s stonden te grazen en een giraffe die rustig langs de weg van een boompje staat te eten, kwamen we in Nakuru aan. Een stadje die er al iets welvarender uitzag: hiermee bedoelen we dat de straatverkopen en winkelhutjes zijn vervangen door stenen hutjes of containers. Het hotel zag er prachtig uit en hier konden wij wel twee dagen vertoeven. We besloten er een rustig dagje van te maken. Lekker spelletjes gespeeld, een filmpje gekeken en een boek gelezen. We wilden ook nog een rondje lopen door het gebied richting het Nationale Park Lake Nakuru. Op het verste punt waar we konden komen, was het park wel wat zien, maar niet slechts nihil. Nog wat blokjes om en bijna alle bewoners begroetten ons hier, de lokale schoolkids willen een stukje meewandelen en ook wat fruit gekocht in één van de ‘kraampjes’ langs de weg. Het blijft een indrukwekkende wereld, waarin een hoop afrikanen goed gekleed zijn en ook een hoop in zwerverkleding rondloopt. De verschillen zijn enorm. Terug in het hotel zijn we daar blijven eten en kregen we op zijn Afrikaans: rijst met groenten ( en iets van pannekoekjes). Prima voor ons! We besloten om toch morgen een safari te doen door het nationale park Lake Nakuru, omdat er verder niets te doen is in de omgeving. Deze safari’s zijn wel duur overigens… we moeten het niet te vaak doen! Snel naar bed, want om 6 uur zouden we aan het ontbijt moeten zitten.