Stranddagje in Paje - 4 augustus 2019

5 augustus 2019 - Paje, Zanzibar, Tanzania

We begonnen de dag met een overheerlijk ontbijt, het overtrof weer onze vorige ontbijten. We zouden lekker een dagje zon, zee, zwemmen en chillen aan het strand houden. Met de bar naast ons en de ligbedjes als onze grootste vrienden. Heerlijk! Het is hier zo’n 27 graden, perfect om het ook nog zonder een parasol uit te houden. Onze dag werd wel onderbroken door een bezoekje aan het ziekenhuis voor de 3e injectie. Tot ons grote geluk was er een ziekenhuis in ons dorpje, we waren al scenario’s aan het bedenken hoe we iedere dag een goedkope taxi konden regelen om bijna een uur te moeten rijden (we zitten precies niet in de buurt van alle grote ziekenhuizen). Maar tot ons verbazing bleek er een klein lokaal ziekenhuisje in de buurt te zijn. Helaas was deze geslotenop zondag. We hoorden van de eigenaresse van het resort dat de apotheek medewerkers ook bevoegd zijn om injecties te zetten, gelukkig! We zijn naar de apotheek gewandeld en inderdaad konden we geholpen worden. We moesten haar er wel op wijzen even handschoentjes aan te doen, maar verder wist ze gelukkig wat ze moest doen. Tijd om lekker terug naar het resort en het strand te gaan. We verblijven in het plaatsje Paje, wat één van de mooiste plekjes van het eiland schijnt te zijn (via onze bron). Het staat bekend om alle kite surfers die je aan de lopende band voorbij ziet gaan. Wat een moeilijke sport en je kunt er eindeloos naar kijken. Over het strand loopt de Masai bevolking (de oerafrikaanse stam) rond om hun zelfgemaakte spulletjes te verkopen. We vragen ons af of ze echt van de Masai stam zijn, want ze hebben zelfs een mobiele telefoon en leven oorspronkelijk in de Ngorogoro krater. Wat ook bijzonder aan dit strand is, is dat het verschil tussen eb en vloed enorm is. Als het eb is, trekt het water zo ver weg, dat het strand wel een kilometersgrote zoutvlakte lijkt. Met de bootjes op het droge. Bij vloed, trekt al het water terug tot aan de stuwrand van het resort. Het verschil is gaaf om te zien. Na ons stranddagje zijn we weer lekker in het restaurant van het resort gaan eten, want er stond genoeg lekkers op de kaart. Morgen zouden we weer lekker een stranddagje houden!