Een nieuwe dag bij Baringo - 20 juli 2019

22 juli 2019 - Baringo, Kenia

Goedemorgen! Salamander? Ergens? Nope… helemaal verdwenen. We snapten er niks van. Ik hoop hem niet meer te vinden in onze koffer terug in Nederland. Wel een tweede salamander ontmoet boven het raam. Lekker ontbijten dan maar. We hadden van een Australische vrouw gehoord dat het leuk was om naar Lake Bogoria te gaan. Daar zouden ze groepen Flamingo’s hebben en hot springs. Kan niet zo duur zijn toch?! Of toch wel… 102 dollar voor 2 personen… Nahhh, we gaan nog wel een keertje naar Aruba, dachten wij. We hadden ook erg veel zin om nog een dagje bij het zwembad te liggen, nu dat nog kon. Tot ons grote verbazing was het zwembad die ochtend volledig schoon, waarschijnlijk omdat ze ons erin hadden zien zwemmen gisteren en dit niet veel vaker gebeurd, was onze conclusie. Maar heerlijk! Een gezellige ontmoeting met een lokale tiener uit het dorp die met haar nichtje kwam zwemmen. Ze heeft ons weer een hoop over dit land te weten gebracht. Zo gelooft iedereen daar in God, maar het gekke is dat hun gedrag bij lange na niet de bijbel naleeft. Maar ze vertelde dat de mensen hier dan gewoon om vergeving vragen en bijvoorbeeld opnieuw een vrouw uitkiezen om even het bed mee te delen. Dit zal uiteraard niet iedereen doen, maar ze vertelde dat meiden/vrouwen hier geen nee zullen zeggen tegen een man. Bijzonder! Maar goed, na weer een rustig dagje, lekker gaan dineren in het restaurant van het resort, wat spelletjes gedaan en een filmpje gekeken. Op naar morgen!