Doorreis naar Kericho - 21 juli 2019

22 juli 2019 - Kericho, Kenia

We mochten weer doorreizen naar een nieuwe plek. Dit keer Kericho, een stad dat bekend staat om de vele theeplantages. Leuk dachten wij, misschien wil iemand ons wel een rondleiding geven over zo’n plantage, of in ieder geval wat vertellen over de theesoorten die ze hebben. Na weer een lange tocht van 2 uur en 45 minuten, kwamen we aan bij ons hotel. Gelukkig dit keer zonder aanhouding van een politieagent. Het was een prachtig hotel, dat hadden we niet verwacht!! Modern en luxe. Hier werden we helemaal gelukkig van, wel gek, hoe luxe je toch erg blij kan maken. Maar het belangrijkste WIFI!!! Na 4 dagen hadden we weer WiFi, het eerste uur hebben we dan ook besteed aan onze contacten onderhouden in NL. Daarna informeerden we bij de receptie of we een plantage konden bezoeken, want je wordt hier omringt door theeplantages. Je kunt het vergelijken met het aantal kassen in het Westland, dat hier aan theeplantages ligt (en misschien nog wel meer). We kregen als antwoord dat we naar James Finlays moesten rijden, één van de grote theeproducenten hier. Prima, opgezocht in Maps en op weg gegaan. Waar we over onwijs smalle paden omhoog moesten rijden, over wegen met keien waar je amper met een stationwagon over kan rijden, kwamen we dan uit bij een ….. vrouwengevangenis. Oke, dit was ongemakkelijk. We werden al zo nagekeken van waar we heen gingen, nu snapten we het. We dachten alleen maar: snel weg hier! De soldaten bij de gate moesten ook wel lachen om ons aan te zien komen. Nouja, hebben we hun weer een leuke dag bezorgd. Terug de berg en bijna ontoegankelijke wegen weer af…. “Waarom kan die receptioniste nou niet gewoon de juiste informatie geven”, zeiden we. In Maps hadden we wel een shop van Finlays gezien op 30 minuten afstand, dus zijn we daar maar naar toe gegaan. Toen bleek daar ook de hele productie te zijn, een mega complex. We mochten de shop bezoeken en hebben wat thee gekocht, maar we konden morgen pas een afspraak maken voor een rondleiding, want het was zondag. Prima! We zijn lekker naar het hotel gegaan en hebben boodschappen gedaan voor het avond eten. We wilden even een keer niet uiteten. Maar we konden niet koken, dus het moest koud zijn. We hebben met de producten die er waren wat geïmproviseerd en een soort wraps gemaakt van pannenkoeken die ze hier hebben… groentes erin, een beetje tomatencompote op de bodem en klaar! Best lekker vonden we zelf! En eindelijk een goede douche, een regendouche die ook nog eens warm was… geluksvogels!