Safari in national park Nakuru? - 17 juli 2019

21 juli 2019 - Nakuru National Park, Kenia

Om 6 uur stonden we klaar voor de ontbijtzaal, waarna de kok langzaam kwam aanwandelen en maar eens ging starten met het ontbijt maken. Manyana Manyana….. waardoor we nog maar 5 minuten hadden voor ons ontbijtje en dit snel naar achter hebben gewerkt om te starten aan de tour. De gids had ons verteld 1000 Shilling (10 dollar) per persoon te moeten betalen voor het park, wat uiteindelijk 70 dollar per persoon bleek te zijn. Als local betaal je niets om naar binnen te mogen, als landbewoner betaal je 10 dollar en als toerist schijnbaar 70 dollar. Onderscheid wordt hier in alles gemaakt en er wordt gevraagd voor ieder klein ding te betalen, en veel ook. We moeten hier duidelijk zijn in dat we niet alles betalen en veel onderhandelen over de prijzen. We besloten uiteindelijk om niet het park binnen te gaan, omdat we nog mooiere safari’s in Tanzania zouden gaan doen. De gids bracht ons toen naar de top van de berg die uitkeek over een gigantische krater (die zo’n 300 jaar geleden nog uitgebarsten was). Het was een geweldig uitzicht en gelukkig een erg leuk alternatief. In de middag hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten in de hotel tuin. Hoogtepuntje van de dag: uiteten bij de Shell pomp…. Want in de stad was het één grote chaos. We stonden vast met onze auto tussen alle kraampjes, een vrachtwagen, alle mensen, brommers en tuk tuks. Het verkeer was daar niet te doen, dus we zijn in zijn achteruit de stad maar uitgereden totdat we de Shell met ‘restaurant’ tegen kwamen.  Fish en chips besteld, maar zonder de fish, want die was op, maar we konden wel gefrituurde kip erbij bestellen. Prima! We konden er wel om lachen, weer wat anders dan rijst met groenten.