Uitrusten in karatu - 28 juli 2019

29 juli 2019 - Karatu, Tanzania

We werden compleet stijf en met een hoop spierpijn wakker. Het leek alsof we 5 workouts achter elkaar hadden gehad… een stel bejaarden voelden we ons. Eerst maar eens ontbijten. Daar hebben we onwijs gelachen met een koreaans stel die met pensioen was en ook door Tanzania reisden. We mochten het verband van onze wonden afhalen en gingen daarna lekker douchen. Ook het thuisfront wilden we op de hoogte stellen. De eigenaren boden ons aan om een gratis upgrate te krijgen naar een grotere kamer met eigen toilet en douche (deze moesten we eerst delen). Heerlijk! Hier konden we lekker chillen, want meer dan dat wilden we niet doen vandaag. We zochten onze spullen uit, bekeken wat er kapot was en maakten een lijstje. Gelukkig viel het mee qua waardevolle spullen. Ook moesten we een hoop schoonmaken want de zonnebrand was geklapt in de tas. Daarna hebben we een wasje van onze kleren gedaan en besloten we om toch even een rondje te gaan wandelen voor een lunch. Het was zondag en er waren bijna geen tentjes open. Toen we een local vroegen in gebarentaal waar we wat konden eten, wees ze ons op een piepklein hutje. We kwamen aan en een vrouw had rijst met bonen, wat andijvie en rundvlees gekookt. Prima en grappig ook! De ene na de andere local kwam wat bij haar eten. Het was gezellig en goed eten tegelijk. We liepen rustig terug, als twee manke nelissen bij elkaar. Maar we voelden ons gelukkig goed en konden genieten van deze leuke lunch. Terug op de kamer lekker gechilld en Ruben speelde FIFA’19 met een van de personeelsleden uit het hotel. Daarna wilden we lekker uiteten gaan en de eigenaar wist wel een mooie tent. Hij wilde ons ook wel weer brengen, samen met zijn broer, en we kwamen inderdaad bij een hele chique tent aan! Dat was niet verkeerd…. Ze hadden naast de rijst, ugali en chapati (lokale gerechten wat ze hier eten) ook nog eens pizza en burgers. Na twee weken rijst, wilden we wel weer eens een lekker ongezonde maaltijd. Dus we hebben pizza en een burger besteld. Heerlijk!! We werden ook weer netjes opgehaald door Frenk en Richard (eigenaar en broer) en hebben nog met hen en een ander personeelslid kaartspelletjes gespeeld. Ze hebben hier allemaal leuke variaties op bijvoorbeeld pesten en ezelen. Het was een hele gezellige avond!